Säkerhet på arbetsplatsen..

Dramatiken på Ica fortsätter. Idag fick alla anställda samt alla kunder utrymma centrumet då vår butik fått ett bombhot riktat mot oss. Detta är andra gången inom 2 veckor tror jag. Första gången togs det inte seriöst, utan då var det bara 2 poliser som kom och informerade oss om vad som hänt. Denna gång var det poliser utanför byggnaden samt inne i centrum. Det var bara till att säga åt alla att släppa allting och gå ut därifrån. Detta hände vid 16 tiden, PRECIS när jag skulle till å gå hem!!! Men inte hann jag byta om eller nått inte. Nädå! Utan det var bara till å gå ut och stå där i 1 timme och vänta på att allt skulle säkras.

Sååå.. känna sig trygg på arbetsplatsen.. nja.. börjar bli lite oroväckande.

Kommentarer
Postat av: Johan

Låter som det är ett lugnt och trivsamt jobb du skaffat dig! ;)



Kram kram!

/Johan den röde

2008-09-12 @ 23:27:26
Postat av: Jess

Men HERREGUD!



Det är ju säkert den där kunden! hahaa..



Eller inte haha.. Nu får du faktiskt byta jobb Malin! Jag hade ingen aning om att det var direkt livshotande att jobba på livsmedelsbutik, men låter ju INTE bra det där!



Gör A sällskap och byt jobb! Och gör det nyss.

2008-09-13 @ 13:28:42
Postat av: Kristin

Usch det låter ju läskigt! Även om det säkert ofta är bara tomma hot så måste det vara grymt obehagligt. Roligt att du har blogg förresten, så man kan ha lite koll på vad du har för dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback