Utökad familj, eller?

På lördag händer det. DET. Vi får utökning i vår familj kan man väl säga. Pappas fru som han gifte sig med i somras och hennes 2 barn kommer hit till Sverige. Jo, så här ligger det till. Pappas fru, vi gör en försvenskning och kallar henne Tanja, är syster till Kim, pappas arbetskamrat sedan några år tillbaka. Kim och Tanja kommer från Vietnam. Pappa och Tanja började prata med varandra över internet och sommaren 2007 reste pappa och Kim (med familj) till Vietnam där pappa och Tanja gifte sig. Som alla vet tar det ju sin lilla tid med papper och sådant att bli klart, men nu är det alltså ordnat och på lördag morgon landar de i Sverige. Pappa är glad och lycklig, det betyder att vi också är glad och lycklig, för hans skull.
Haha, vilken upplevelse det kommer bli. Tanja har väl inte lärt sig den bästa engelskan ännu, hennes barn kan dock mycket mer. Så det kan ju bli intressant!
Det är alltså så här det ligger till. Våran pappa har en vietnamesisk fru, och kommer få 2 "bonusbarn." Tänk det trodde jag aldrig om pappa... men det är klart, efter förhållandet med psycho Lena så har jag sett ett tålamod hos min far som jag aldrig tidigare sett.

Bara morgondagen kvar, sen är det ledighet, jag måste säga att jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback