Här har vi endast hand om de som redan är sjuka...

Jag ringde till Bomhus hälsocentral idag för att jag ville boka en tid för hälsoundersökning då jag behöver göra en sådan för att kunna skicka in papper angående C-kort.

- Hej jag skulle vilja göra en hälsoundersökning till ett körkortstillstånd.
- Ja, nej sånt gör inte vi här. Men jag måste ändå föra in det i journalen, vad har du för personnr?
- ?? Ja, 851227- xxxx.
- Okej, men hur ska jag göra då?
- Du får vända dig till en privat inrättning.
- Jaha, men hur får jag tag på en sån då?
- Det får du kolla upp i telefonkatalogen.
- Okej, men hur kommer det sig att jag inte kan göra det hos er? Det är väl samma sak?
- Nej, för här tar vi endast emot de som redan är sjuka!
- Jaha, då vet jag, Hej, klick!

Jag kan inte ens vända mig till min egen hälsocentral för att få genomgå en hälsoundersökning som kanske tar max 10 min. Mycket underligt enligt min mening.


Kommentarer
Postat av: Jess

Vilken skämt!

"Men vi måste föra in det i journalen". För att?

Postat av: Malin

Ja bra fråga, det undrade jag också. Stört.

2008-06-17 @ 18:56:27
URL: http://malinuska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback