2 veckor har nu gått...

Och två veckor kvar av semestern återstår. Jag känner mig inte kluven, jag tycker det är skönt att jag fortfarande har två veckor kvar, jag hade ju kunnat tyckt att åh nej, BARA två veckor kvar, men så är inte fallet. :)

Nu är målningen i köket klar. Allt det "gula" har blivit vitt, ett kök ska inte ha gulnade väggar och dörrar, det ska vara vitt! Nu återstår bara tapetsering av en vägg (är faktiskt bara en vägg det är tapet på) men det får vi ta senare nått tag. =) Och detta är bara en hyreslägenhet, tänk om vi hade ett hus!

Ikväll bär det av hem till Järvsö. Tydligen moläta imorn så svärmor ville att vi hemskt gärna skulle följa med. I övrigt ska vi riva hus. Grannhuset som står bredvid pappas. Ett hus han köpte för 1 krona för ett antal år sedan. Vi har börjat riva huset, men tar det i etapper, börjar på översta våningen, river den för att sedan arbeta oss ner. Men tydligen har någon klagat på detta, tycker att det ser så fult ut, så pappa kan riskera böter på 10 000 kr för varje månad huset står kvar?! Hallå, han är inte arbetslös så att han kan hålla på och riva varje dag (!) utan möjligtvis kvällar och så helgerna då. Men nu ska alltså vi komma hem och försöka styra upp detta :) Pappa har lägligt nog åkt ner till Öland för att hälsa på farmor, så det blir jag, Hans och lillebror som ska riva. Nackdelen är bara den att jag känner mig själv och jag kommer väl tröttna efter bara en liten stund, men jag ska FÖRSÖKA att inte tröttna. :)

Sådär Erik, nu var det uppdaterat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback